goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Uppföljning av distanslöpningen

Publicerad 2014-12-14 21:24:16 i Träning,

Som jag skrev för ett tag sedan har det mentala satt lite käppar i hjulen för min distanslöpning. Jag har varit, och är, för resultatinriktad, vill varje gång slå mitt pers. Det har lett till att jag har ökat hastigheten i en takt som kroppen och främst då psyket inte har klarat av. Därför bestände vi, jag i samråd med landslagsledningen, att jag skulle minska sträckan till 4km istället för 5km, eftersom att problemen oftast uppstår runt 3km. Vid 3km nu är det bara 1km kvar och det kan man nästan köra på ren vilja.

Hur har det då gått?
Det har gått riktigt bra än så länge.
Två gånger har jag sprungit. båda gångerna har jag klarat av sträckan utan att stanna. Tiderna har blivit 19:45 och 19:20. Inga jättetider, det hade blivit drygt 24min om jag hade sprungit 5km, men det är bättre än de senaste gångerna jag har sprungit just 5km, för då har tiderna blivit 25:00 och 24:55, + att jag då har stannat några gånger på vägen.

Så ja, det är helt klart på väg i rätt riktning.
Problemet nu är bara att jag inte blir särskilt trött. Rent orkesmässigt har jag massor kvar att ge den sista kilometern. Det är iofs bra, men frågan är om jag ska hålla ett något högre tempo genom hela distansen och se hur det känns och om jag orkar det? Det får bli ett test för den kommande veckan. Återkommer med resultat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: