goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Dåligt genrep inför helgen

Publicerad 2014-10-31 13:16:08 i Träning,

Sista lagträningen innan helgens tävlingar genomfördes igår och det var inte alls någon bra träning. Var träningen i lördags den bästa på länge så var det här raka motsatsen.

I lördags var jag grymt nöjd med min defensiv och även skotten fick jag till väldigt bra. Igår var det inte alls samma tryck offensivt, vilket även flera andra i laget noterade, och mitt defensiva jobb stämde inte alls. Jag styrde in en boll i mål med händerna, en boll studsade över armarna och in i mål och så släppte jag en mellan smalbenen. Det första målet p.g.a. att jag var aningen sen till bollen. Ett sådant agerande ska normalt sett leda till "block out", men här hamnade jag snett och blockade istället in bollen i mål. Det andra målet var jag för tidig på och låg därför och väntade på bollen när den kom. Jag mötte inte bollen, utan den mötte mig och då studssar den över. Tredje målet var rent slarv och något jag aldrig någonsin får göra.

Så nej, jag var inte alls nöjd. Alla tre mål släppte jag in som center. När jag sedan klev ner som back gick det mycket bättre, men det var definitivt inget bra genrep inför helgen...

Nu stundar helgens tävlingar. Önska oss mer än gärna lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: