goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Uppladdning innan ett styrkepass

Publicerad 2014-10-30 17:08:45 i Träning,

I måndags genomfördes ett riktigt bra styrkepass. Kroppen kändes pigg och energifylld hela vägen.

Hur når man dit?
Ibland känns ju kroppen jätteseg och tung, inte alls upplagd för gymträning...

Alla är individer och fungerar på lite olika sätt, men i grunden är det detsamma för alla. Jag har, efter mycket exprimenterande, kommit fram till att detta fungerar bäst för mig...

...Ett ägg och en smoothie bestående av ananas/kokosyoghurt, lite apelsinjuice, en banan och en clementin.

snabb och bra energi som håller i sig en stund, men som kräver påfyllning efter någon eller några timmar.

Kanske har också gainern börjat göra sitt nu också. Jag har länge varit emot pulver i alla dess former, har hävdat att bra och näringsrik kost är det bästa, men så bestände jag mig ändå för att testa en gainer. En gainer är en sammansättning av kolhydrater, fett och protein, som har till syfte att hjälpa till att gå upp i vikt och bygga muskelmassa för personer som har svårt att gå upp i vikt i vanliga fall. Jag har alltid haft jättesvårt att öka i vikt, har alltid varit väldigt liten, smal och lätt. Sedan jag började i landslaget för ca fyra år sedan har jag gått upp ungefär 8kg, men det skulle fortfarande inte skada med några extrakilon. därför testade jag en gainer och jag har redan börjat märka resultat i form av viktökningar.

I måndags höjde jag upp till 67kg i bänkpress och 85kg i vadpress. Testade även 31,25kg i enbens bakssida lår, men det var aningen tungt, så jag ligger kvar på 30kg där.

Hursomhelst var det ett riktigt bra styrkepass och kroppen känns kanon inför helgen stundande tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: