goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Laguttagningen till IBSA world games

Publicerad 2015-04-22 21:30:27 i Landslagsuppdrag,

Laguttagningen till IBSA world games i Korea nu i maj är nu gjord. Laget är uttaget med hänsyn till utvecklingen rent individuellt sedan i höstas, men även med hänsyn till vilken roll man förväntas ha i det lag som tas ut.

Min utveckling har gått stadigt framåt nu under de senaste månaderna känner jag, Malmöträningarna varannan vecka ger verkligen resultat och det noteras gång på gång att jag spelar bättre mot bättre motstånd, d.v.s. att jag kommer upp i min fulla kapacitet på ett helt annat sätt när det står bättre spelare på andra sidan planen. Det är något vi har noterat flertalet gånger nu när jag har varit nere i Malmö kontra våra hemmaträningar. De sistnämnda tycker jag dock också har nått en positiv kurva på senaste och rent defensivt känner jag nu att jag är det där defensiva ankaret som jag definitivt ska vara på den nivån.

Min utveckling räcker dock inte för att ta en plats till Korea.
"Det pågår ett positivt utvecklingsarbete, men det återstår fortsatt en bit innan en plats i en stor tävling kan bli aktuell."

Jag blir med andra ord hemma från Korea, men laget är uttaget med tanke på prestationen och med de spelarna som i dagsläget kan ge oss den där paralympicsbiljetten och där är inte jag i nuläget. det är ren fakta, men jag fortsätter kämpa och hoppas på att den här positiva utvecklingen fortsätter och att jag dels kan höja min högstanivå ytterligare några snäpp, men även att min lägstanivå kan bli bätre, för det måste den bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: