goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Sex pass på fyra dagar

Publicerad 2015-04-17 12:39:48 i Träning,

idag är det en välförtjänt vilodag, efter sex pass på fyra dagar.

först var det 4km löpning där jag var stensäker på att jag skulle persa, för det kändes riktigt bra, men det blev "bara" tangerat pers på 18:45.

Senare på kvällen var det goalball, ett pass där det fokuserades både på defensiven och offensiven i form av precisionsskytte, vilket gick relativt bra:
3 skott på 1-1, träff på tredje skottet
3 skott på 5-5, träff på andra skottet
3 skott på 1-2, bom
3 skott på 5-4, träff på första skottet
3 skott på 4-2, träff på tredje skottet
3 skott på 4-2 igen, träff på andra skottet
3 skott på 2-4, bom

I tisdags åkte jag på nytt ner till malmö och det blev en riktigt bra träning, i synnerhet som center. det var länge sedan centerspelet på den nivån kändes bättre än backspelet, men det gjorde det nu och efteråt fick jag också beröm för det. formen är verkligen på väg!

onsdagskvällen innebar defensiv nötning.
förra gången slog jag rekord på övning 2, när man ligger utsträckt och framåtlutad så länge som möjligt. 10min blev det då. nu blev det 11min. nytt rekord igen alltså.
förra veckan var känslan grymt bra, men resultatet i slutänden speglade ändå inte riktigt den känslan. jag tog då "bara" 42/60 bollar under de fyra serier om 15 skott vi fokuserade på.
nu tog jag 41/60. väldigt jämnt med förra veckan alltså, men den här gången var känslan också mer överensstämmande med resultatet.

Igår blev det cykelintervaller. de fyra passen innan gjorde sig nog påminda, för det kändes väldigt tungt i benen. varvantalet jag hann trampa under varje intervall var dock bra, men pulsmässigt var det inget att hänga i julgranen.

kvällen innehöll goalball, där vi spelade 3x12min på 1,5m kortare plan än vanligt. detta för att få upp högre hastighet i skotten och ett snabbare spel. tycker det var riktigt bra och jag var faktiskt väldigt trött efter träningen, vilket jag inte alltid är här hemma. ett varningens finger ska dock lyftas för den här övningen. det gäller att köra mycket raka skott, eftersom att vinklarna blir fel när planen är mindre än vad den egentligen är.

Fyra goalballpass på tre dagar, det är riktigt bra och precis det jag behöver, mycket bollspel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: