goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Goda smoothies

Publicerad 2015-08-07 15:58:33 i Smått och gott,

Smoothies är både ett bra och gott mellanmål. Det är inte heller svårt att göra och det finns mängder med olika varianter. Alternativen är i det närmaste obegränsade, bara fantasin sätter gränser.

Jag brukar oftast köra på någon följande varianter:

En näve frysta hallon (ta någon typ av bär du själv gillar)
Ca 3-4dl vaniljyoghurt

Häll yoghurten i en mixerbägare eller annat lämpligt
Lägg i hallonen
Mixa med stavmixer.

Kommentar: Blir riktigt kall och god, passar perfekt en varm sommardag.

En banan
En persika/kiwi
3-4dl vaniljyoghurt

Skiva/mosa i bananen i en mixerbägare eller annat lämpligt
Skär persikan/gröp ur kiwin och lägg i den i bägaren
Häll på yoghurten
Mixa med stavmixer.

Kommentar: Är den jag oftast brukar göra. Bananen ger väldigt mycket smak och den blir lite mer krämig.

En banan
En persika/kiwi
En morot
3-4dl vaniljyoghurt

Riv moroten och lägg i en mixerbägare eller annat lämpligt
Skiva/mosa i bananen i bägaren
Skär persikan/gröp ur kiwin i bägaren
Häll på yogghurten
Mixa med stavmixer

Kommentar: Morot i smoothien är faktiskt gott. Jag var skeptisk till en början, men testade och det blev en klar flipp för min del.

Man kan också testa att ha i lite kaffe i någon av ovanstående, eller varför inte lite kokos?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: