goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Höstsäsongen är igång

Publicerad 2015-08-13 22:17:35 i Träning,

Äntligen har vi fått tillgång till hall igen och höstsäsongen har därmed tagit sin början.

Vi har haft fyra lagträningar och jag har utöver det haft ett extrainsatt nötningspass.

Jag känner att det är en bra bit kvar, självklart till den nivå jag vill nå i slutänden, men även till min nuvarande högstanivå.

Jag har inte alls kommit upp i nivå såhär i början.
Första träningen var rent katastrofal. Ingenting stämde, absolut ingenting. rörelsemönstret i skotten kändes stelt och kantigt, ja fick inte ner bollarna, fick ingen kraft i skotten och precisionen var urusel. Ibland har man sådana träningar och med ett uppehåll från goalballen i drygt en månad är det inte alls konstiht, men till slut rann bägaren faktiskt över och ja lämnade hallen i några minuter, satte mig för mig själv och bara laddade om ren mentalt, använde mig av nåra mentala övninar som vår idrottspsykolog, Tomy Karls, har lärt ut. Efter det fungerade det betydligt bättre. Inget toppass, långt ifrån, men ändå bättre än innan det rann över och frustrationen blev mig övermäktig.

Jag brukar oftast kunna kontrollera mina känslor sådär, men nu gick det verkligen inte. Jag vill så mycket, men får inte alls ut det i spelet. Det positiva med det hela är dock att jag trots allt kunde ladda om, släppa allt negativt och därefter göra bättre ifrån mig.

Tisdagens pass var bättre än måndagens, men passet nu i måndags var det klart bästa hittills. Mycket och kvalitativt matchspel med 2 mot 1, där Jennifer sköt på mig och Tobbe. Det kändes mycket, mycket bättre än veckan innan.

Ikväll var vi dock tillbaka lite i förra veckans svajighet. Att det här var fjärde passet på två dagar kan givetvis ha sin del i det hela, men jag kände mig långsam och orörlig i kroppen och var inblandad i inte mindre än fem! baklängesmål, vilket så klart inte är godkänt och vilket bara det gör att jag inte kan vara nöjd med träningen. På den här nivån ska jag inte släppa in någonting, så nej, det är en bra bit kvar tills ja når min högstanivå och därefter kan avancera vidare uppåt och höja min högstanivå. Lägstanivån måste även den bli högre, men det är en annan historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: