goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Riktigt dåligt löppass

Publicerad 2015-08-17 16:48:34 i Träning,

Idag sprang jag 5km för första gången på väldigt länge. det gick inte alls bra.

Back in the days, när vi körde 5km regelbundet, startade jag i ca 11,8km/h. Det var ganska länge sedan nu, så jag tänkte att konditionen har blivit bättre sedan dess och att jag skulle kunna hålla ett högre tempo genom hela distansen. Därför startade jag nu i 12,3km/h, men det gick som sagt inte alls.

Efter 2km fick jag stanna första gången, när det brände som eld i vaderna, och sedan rann det bara iväg. Totalt stannade jag nog i närmre 2 minuter och sluttiden blev blygsamma 25:37. Det är sämsta noteringen jag har haft på 5km, så jag är verkligen inte nöjd...

Samtidigt var det som sagt första gången med 5km på väldigt länge, så man ska inte dra för stora växlar av det här, men att det var långt ifrån godkänt, det är en sak som är säker.

Det är bara att glömma och gå vidare. Nästa gång går det bättre, men nu först är det goalball ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: