goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Goalball uppmärksammas i media!

Publicerad 2015-03-18 15:39:00 i Smått och gott,

Goalball och fysisk aktivitet för personer med synnedsättning uppmärksammas i media!

Jag känner igen mig mycket i det som min landsslagskollega Stefan Gahne berättar om i inslaget, hur idrotten inte bara gör en mer aktiv, utan hur den även har fått mitt självförtroende att blomma. Tron på mig själv, att lyfta fram mig själv som person med den hjälp och de behov som just jag har för att det ska fungera på ett optimalt sätt, oavsett om det gäller idrott, jobb, studier eller något annat.

Idrott är så mycket mer än just idrott.

Det som är huvudsyftet i insslaget är att Unga synskadade (US) i år driver verksamhet för att försöka få fler personer med synnedsättning fysiskt aktiva. Det är något vi försöker jobba med även här i Linköping, men det är svårt att locka personer till goalballplanen...

Se inslaget här nedan, Sydnytt 18/3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: