goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Utmanarläger med landslaget

Publicerad 2015-09-16 22:51:48 i Träning,

I helgen är det dags för utmanarläger med landslaget i Göteborg. Det är jag, Nils Posse, David Lara Levén och Dzenan Ajdinovic från A-landslaget som ska spela med och mot det svenska ungdomslandslaget, som bl.a. var i USA och tog et VM-silver i somras.

Aktiviteten görs för att stämma av litegrann hur vi "yngre" i A-landslaget, men även ungdomsspelarna, som ju är svensk goalballs framtid, ligger till, hur vi står oss mot varandra och inte minst att för de yngre killarna se och lära vad som krävs för att nå den nivå vi ligger på och strävar efter, inte bara när det gäller rent goalballspel, utan även allt runtomkring.

Känslan inför helgen är god, inte minst efter dagens riktigt bra styrkepass, där jag lovade mig själv att öka varje set med två reps i varje övning, precis som jag gjorde i Styrka 1 förra veckan. då gick det bra och det gjorde det idag med. Det gäller hela tiden att ha fart i övningarna, att göra dem explosivt, och det tycker jag att jag lyckades med, trots fler reps.

Ännu bättre var dock kvällens defensiva nötningspass, där jag först tog 37/40 skott och därefter 32/40, alltså totalt 69/80 skott, 86,2%. Det är högre än mitt genomsnitt, så jag är riktigt nöjd med passet. Jag kunde hålla fokus hela vägen, vilket jag har haft lite svårt med under vissa pass, där jag har tagit kanske 10/10 skott, men på de nästkommande 10 har jag missat 4, men några sådana tendenser fanns inte idag.

Imorgon ska det springas intervaller och sedan är det lagträning på kvällen, varefter det blir en vilodag innan helgens trip till göteborg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: