goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Äntligen!

Publicerad 2016-02-25 13:28:49 i Träning,

Äntligen har löpningen börjat gå åt rätt håll igen!

I måndags sprang jag 2,5km, vilket var ett bra tag sedan nu.
Mitt pers där ligger på 09:30.
Nu blev det 10:20.
Det bekräftar alltså i stort sett redan det jag vet, att konditionen inte riktigt är vad den har varit. Känslan var dock bra och jag är därför nöjd med passet.

Nöjd var jag också efter dagens intervallpass.
7x2min stod på schemat och det kändes riktigt bra. Tempot var aningen lägre än vad jag en gång har klarat av, mellan 15,5-16km/h, men känslan var bra även här och jag kände särskilt under sista intervallen att jag orkade och kunde hålla upp både hållningen och löptekniken, trots att jag blev galet trött.

Så ja, än så länge har det varit den bästa löpveckan på väldigt länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: