goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

På rätt spår

Publicerad 2016-02-05 21:40:23 i Träning,

Under en längre period nu har träningen gått riktigt tungt. löpbekymmren jag skrev om tidigare i januari har fortsatt och jag har fortfarande inte lyckats ta mig ur dem, styrkan har känts tung och jobbig, har inte haft någon energi och rörelserna har flera gånger kännts långsamma och som att jag har gjort övningarna i typ sirap, och sist men inte minst så har goalballen inte heller känts bra. Jag har varit otimad i bollmöten, varit långsam i sidled, släppt in slarvmål p.g.a. bristande teknik osv.

Kort sagt har det inte gått något vidare den senaste tiden.

Tills i onsdags.
Då vände det plötsligt.
Både styrkan och framförallt det defensiva nötningspasset senare på kvällen var riktigt bra. Det följdes upp av ett ganska dåligt intervallpass igår, men lagträningen på kvällen var desto bättre, där vi dessutom var så många att vi kunde spela match med två fulla lag. Kul!

Med andra ord hoppas jag nu att träningen äntligen är på väg åt rätt håll igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: