goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Tre år sedan

Publicerad 2016-01-18 21:54:11 i Landslagsuppdrag,

Ja, som en kul grej kan jag notera och konstatera att det idag är exakt tre år sedan jag gjorde min internationella landslagsdebut.

Det skedde i den årliga turneringen Pajulahti games i Finland och är mitt enda internationella framträdande såhär långt.

Mycket speltid blev det inte heller. Jag var inne ca två minuter mot Ryssland, vilka vi knockade med 11-1, och drygt trettio sekunder i slutet av matchen mot Finland, där vi vann med 12-10 om jag minns rätt. På de trettio sekundrarna hann ja få tre bollar på mig, varav jag släppte in två. Inget vidare strålande facit direkt, men det var en hel del närver där, klart man är nervös när man ska debutera i den blågula tröjan.

Efter Pajulahti games 2013 har jag haft svårt att ta plats i tävlingstruppen och det har varken blivit fler träningsturneringar eller några mäskterskap för min del än så länge, men vi hoppas på bättre payback för allt mitt slit i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: