goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Hantelryck med två hantlar

Publicerad 2016-07-02 12:42:35 i Träning,

Att vända något negativt till något positivt är inte alltid det lättaste, men igår gjorde jag det.
Känslan innan styrkepasset då var riktigt dålig, jag hade inte alls lust att pallra mig iväg till gymmet, särskilt inte som det kom en ordentlig regnskur precis innan jag skulle gå och att torsdagens intervaller fortfarande satt i ordentligt i benen. De kändes jätetunga och orkeslösa, men väl framme på gymmet blev det istället ett kanonpas, det bästa styrkepasset på länge.
Frivändningarna och hantelrycken bara flög upp till en början och efter den kanonstarten fortsatte det på samma spår med chinsen, Julians tricepsövning, enbens stående sidvrid och statisk mage med hantel över huvudet. Enda plumpen i protokollet var att benpressen, som vi tänkte lägga till på slutet, var ur funktion, så den fick vi skippa.

Bara för att det gick så bra igår tänkte jag här ge er en styrkeövning som tar enormt i bålen.
Hantelryck med två hantlar.
Den aktiverar större delen av överkroppen, men tar som sagt extra bra i bålen, både bak och fram, eftersom du måste hålla emot så att ryggen inte böjs bakåt.
Var därför försiktig och ta inte för tunga hantlar, med tanke på ryggen.
Jag använder här 12,5kg och kör 4x6 reps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: