goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Tung period

Publicerad 2016-05-19 21:39:42 i Träning,

Enda sedan jag kom hem från Berlin förra helgen har träningen känts väldigt tung. Allt från goalball till styrka och kondition. Just nu är det inte mycket som går som jag vill eller "kuggar i", som man också kan säga.

Igår körde jag och Julian exempelvis defensiv nötning och precis som vanligt var huvudövningen där ytterkanter med 20x4 skott.
Det första setet var nog det sämsta jag någonsin har jort. Jag tog bara 6/20 skott.
Därefter gick det lite bättre, 14/20, 16/20och 14/20.
Starkt att ändå komma tillbaka mentalt efter den urdåliga starten på passet, och jag avslutade dessutom hela passet med att ligga framåtlutad, statiskt, i tio minuter. Det är tangerat rekord. Bara en gån tidigare har jag legat så länge, så det är jag nöjd med!

Löpintervallerna på 4x5min idag var fruktansvärt tunga, fanns inget alls att ta av i benen och jag fick hålla ett lite lägre tempo än vanligt för att ens ta mig igenom hela passet.

Styrkan både igår, i fredags och förra onsdagen har känts väldigt tunga. det har funnits vissa ljusglimtar, som t.ex. 37,5kg på enbens baksida lår och 45kg på utfallssteg, men överlag har det gått väldigt tungt, det har inte funnits något att ta av i musklerna och farten i övningarna har inte alls funnits där.

Positivt är iaf att efter regn kommer solsken, det är bara att ta sig igenom den här tunga perioden, för förr eller senare släpper det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: