goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Pers på pers!

Publicerad 2017-08-15 05:36:42 i Träning,

Under försommaren fram till ungefär början av juli var jag inne i en ny upbyggnadsfas i styrkan, varefter maxfasen har rullat igång igen och precis som förra maxstyrkefasen så är det kul att se hur stora resultat uppbyggnaden gör. Nu under den här maxfasen har jag nämligen satt nytt pers i både bänkpress, benpress, utfallssteg och några andra övningar.

Benpressen är det mest anmärkningsvärda.
Där klarade jag 198kg under förra maxfasen, 208kg när Julian hjälpte till att få ut plattan första repetitionen.

Nu har jag klarat 213kg helt själv, utan hjälp av Julian.

Det är bra resultat känner jag!

Utfallsstegen började jag om på för drygt 2,5 år sedan om jag inte tar helt fel.
innan gick jag ner alldeles för grunt och för att jag skulle komma ner hela vägen och toucha knät i golvet så fick jag börja om på typ 30kg eller något. Jämför det med 60kg som jag hade innan jag började om.

Nu är jag uppe på 60kg igen, den här gången samtidigt som jag touchar knät i golvet och kommer ner hela vägen. Faktum är att jag t.o.m. var uppe och nosade på 65kg nu senast.

Så styrkan gå bra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: