goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Följetongen med hallen...

Publicerad 2018-07-13 13:07:00 i Träning,

Jag vet att jag inte har skrivit någonting om VM, men det kommer vid ett senare tillfälle, jag lovar!

Såhär mitt i semestertider tänkte jag istället ge er fortsättningen på följetongen om hallen...

För att rekapitulera vad som har hänt så fick vi ju hastigt och lustigt ett besked om att hallen där vi tränar skulle renoveras dagen innan renoveringen startade. Så hastigt och lustigt tog vårsäsongen slut mitt i maj.

Därefter har vi inte fått någon information alls gratis, utan vi har själva fått jaga lokalbokningen för att reda i hur lång renoveringen skulle vara och hur de hade tänkt lösa det om den drog över och in på vår höstsäsong.

Jennifer är den som mestadels har jagat dem och efter mycket om och men fick hon tag i dem.

Renoveringen planeras hålla på tills i september.

Fram tills dess får vi träna i en annan hall i vallastaden.

Mer än så vet vi inte i nuläget.

Vi vet inte adressen dit, vet inte hur vi får tillgång till hallen, vet inte hur och om vi ens kan få dit våra bollar och annat.

Klart är väl iaf att vi kommer få träna utan mål, för de går inte att flytta bara sådär, eftersom att de är hopsvetsade och upphissade i taket på vår ordinarie hall.

Så förberedelserna inför Sverigeserien i september och SM i oktober kommer inte vara optimala, men vi får helt enkelt göra det bästa av situationen, men jag kan inte låta bli att fundera över hur skriverierna hade gått om det här hade drabbat landslagsspelare i mer erkända idrotter, typ handboll eller basket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: