goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Sista lagträningen

Publicerad 2016-06-24 23:29:37 i Träning,

Igår hade vi den sista lagträningen för säsongen, en träning där bara jag fanns på plats.

Det tillhör tyvärr inte ovanligheterna att jag är den enda som kan köra, men återigen gjorde jag det bästa av situationen och körde ett riktigt bra defensivt nötningspass tillsammans med Julian. Jag stannade på 95%, 19/20 skott, som bäst under ett set och totalt 85% på hela passet, 68/80 skott. Det är riktigt bra och så högt som 19/20 skott under ett set har jag aldrig tagit, så jag är riktigt nöjd med passet!

Utan Julian som skytt hade de där defensiva nötningspassen, som börjar bli ganska många nu, inte varit möjliga och därför ska han ha ett stort tack för att han hjälper mig och ställer upp så mycket som han faktiskt gör. Hans hjälp är ovärderlig i det här läget, när lagets närvaro i stort är väldigt sviktande och jag i fler fall än 50% får köra själv eller med hjälp av Julian för att ingen annan i laget kan. Att jag, som har haft ett uttalat uppehåll på drygt en månad nu under våren, ändå har klart flest närvarotillfällen säger tyvärr det mesta och det är synd att det ska vara så...

Nog om det. Jag är riktigt nöjd med passet och närmast nu väntar Men intercup nere i Malmö i slutet av juli. Det är en landslagstävling där Sverige kommer ställa upp med två lag och där jag troligtvis kommer spela med utvecklingslandslaget, alltså inte den trupp som åker till Rio. Tävlingen blir sista genrepet just inför Rio för de flesta nationer och motståndet kommer således att vara riktigt bra.

Någon goalball innan dess blir det dock inte, för nu stänger alla hallar i stan, så jag får försöka peaka formen enbart med hjälp av gymträning, vilken så klart kommer fortsätta som vanligt även nu under sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: