goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Syklerna ger redan resultat

Publicerad 2016-10-08 19:29:42 i Träning,

Jag har varit dålig på att träna i sykler när det gäller styrka tidigare. Det har oftast varit samma antal set och reps, vecka efter vecka, månad efter månad.

Varför?
För att jag helt enkelt inte har känt mig helt säker på hur man ska lägga upp syklerna och vad som gäller för de olika syklerna.

Elitidrottsskolan har dock hjälpt mig massor med de här bitarna, så efter sommaren har jag nu kört en uppbyggnadsfas i ca. 10 veckor, varefter jag nu i veckan som var började med maxstyrkefasen, också den i ca. 10 veckor.

Trots att uppbyggnadsfasen har ryckts sönder av träningsläger, tävling, sjukdom och väldigt mycket i skolan så har det ändå gett resultat.

Nu när jag inledde maxstyrkefasen är jag redan uppe på vikter som jag aldrig har varit uppe på tidiare.

Det har alltså gett resultat, trots att det har blivit väldigt hackigt och inte särskilt kontinuerligt alls. Faktum är att jag bara har genomfört 8/20 styrkepass under perioden, alltså inte ens 50%, vilket så klart inte alls är acceptabelt, men det har som sagt funnits anledningar till det. Vad jag vill komma till är dock att fatta hur stor skillnaden kommer bli när syklerna blir mer kontinuerliga och regelbundna, när de redan nu ger resultat.

Jag ser ljust på framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: