goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Sjukdom stoppade mig från tredje omgången av Sverigeserien

Publicerad 2017-10-10 20:27:18 i Tävling,

För drygt en vecka sedan avgjordes tredje omgången av Sverigeserien 2017, den här gången i Göteborg.

Tyvärr blev det inget deltagande för min del.
En ordentlig förkylning satte stopp för det.

Jag började känna av symtomen över en vecka innan själva tävlingen och tänkte väl att det var ju tur i oturen att det ändå kom nu och inte nästa helg, men sedan blev det inte bättre, snarare sämre. Jag hade ont i halsen, hostade och hade t.o.m. lite feber någon dag. Jag orkade i princip inte göra någonting och även om det var bättre några dagar innan tävlingen så blev det inte helt bra, framförallt hade jag fortfarande ont i halsen, så jag och Linda beslutade att det var bäst att jag stannade hemma...

Laget, som då bestod av Jennifer Flisborg, Albin Correia, boris Samuelsson och Christer Engman, klarade sig dock eminent bra ändå. De vann alla matcher under helgen och det gör att vi nu leder serien med 17 poäng före Göteborg med 18 poäng kvar att spela om, dessutom med betydligt bättre målskillnad än vad Göteborg har, +72 mot -3. Det ser med andra ord väldigt bra ut för att vi ska kunna försvara vår totalseger från förra året.

Här är alla resultat från helgens omgång:

Göteborg - IFAS 8-7
FIFH Malmö - Linköpings HIF 3-13
IFAS - Linköpings HIF 3-12
Göteborg - FIFH Malmö 8-2
IFAS - FIFH Malmö 9-7
Linköpings HIF - Göteborg 8-7
Linköpings HIF - FIFH Malmö 11-1
IFAS - Göteborg 3-3
Göteborg - Linköpings HIF 3-7
FIFH Malmö - IFAS 3-3
Linköpings HIF - IFFAS 4-0
FIFH Malmö - Göteborg 4-6

Det gör att tabellen ser ut såhär efter 18 spelade matcher:

1, Linköpings HIF 45p +72
2, Göteborg 28p -3
3, IFAS 18p -32
4, FIFH Malmö 14p -34

Sista omgången avgörs i Malmö helgen 25-26 november.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: