goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Uttagen till träningsläger i Ukraina

Publicerad 2018-02-18 19:06:00 i Landslagsuppdrag,

1-4 mars kommer vi att ha ett träningsläger med Ukraina i Ukraina.

Vi åker dit med åtta spelare. Fem av de åtta var redan klara innan Malmö open och sedan var det jag, Olof, David, Dzenan och Albin som slogs om de tre sista platserna.

Albin var som sagt inte med i Malmö, så homom kunde vi räkna bort där. Då stod det alltså mellan mig, Olof, David och Dzenan.

Alla fyra blev uttagna, för Magnus, som var uttagen redan innan Malmö, fick tyvärr inte ledigt från jobbet och då fick jag följa med som reserv.

Klart det hade varit roligare att ta en ordinarie plats, men huvudsaken är att jag får åka med och det blir min första internationella landslagsaktivitet sedan 2013, då jag gjorde debut i Pajulahti.

Sedan dess har jag inte blivit uttagen till någonting, varken mästerskap eller tävlingar.

2013 hade Nisse precis börjat spela goalball och Olof hade inte ens börjat spela. Nisse har nu varit med på ett paralympics och Olof var egentligen uttagen till EM i höstas, men tvingades tacka nej.

Så det har hänt väldigt mycket under de här åren, mestadels saker som inte har varit till min fördel, men huvudsaken är som sagt att jag är uttagen nu och det ska bli riktigt kul får jag säga! Det är sådant här som gör att man orkar fortsätta kämpa, trots att förutsättningarna är ganska dåliga, när man får lite payback för allt slit, vilket det hittills har varit ganska dåligt med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: