goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Linköping toppar fortfarande Sverigeserien

Publicerad 2018-05-25 14:22:00 i Tävling,

Efter första omgången av Sverigeserien 2018 var Linköping i topp, 6 poäng före FIFH Malmö.

Även efter andra omgången, som spelades här i Linköping helgen 19-20 maj, är Linköping i topp, nu 3 poäng före Göteborg, som vann alla sex matcher under helgen och klättrade från tredje till andra plats i tabellen.

För Linköpings del blev det fyra vinster och två förluster under helgen, båda förlusterna mot just Göteborg.

För egen del är jag relativt nöjd med helgen. Särskilt nöjd är jag med min offensiv.

Jag har aldrig varit känd för att vara någon målspruta, men nu gjorde jag ändå 14 mål och det var näst flest i vårt lag och betydligt fler än vad jag brukar göra under en helg.

Även mitt defensiva spel var bra. I stort stod jag för en väldigt stabil insats, tog allt som var inom min zon bortsett från ett par bollar under hela helgen.

Resultaten för helgen skrivs enligt följande:

IFAS - Linköping 4-14
FIFH Malmö - Linköping 4-10
Linköping - Göteborg 5-9

Linköping - IFAS 11-7
Göteborg - Linköping 8-4
Linköping - FIFH Malmö 11-6

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: