goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Äntligen igång med goalballträningarna!

Publicerad 2018-09-09 18:59:42 i Träning,

Äntligen är goalballträningarna igång igen!

Trots alla ansträngningar med att försöka få till en tillfällig hall att träna i medan Tokarp renoverades så blev det bara en energitjuv till slut, för det blev inga träningar alls i den hallen.

Till slut lyckades vi lösa det med nycklar och tagg för att ens komma in i den hallen, men då var någon tvungen att kunna hämta ut nycklar och tagg mellan 07:30-15:00. Problemet är ju bara att alla jobbar då, så det var ingen som kunde fixa det.

Agneta på vårt kansli hjälpte oss dock med det, men då var det bara ett par träningar kvar innan Tokarp skulle vara klar och de båda träningarna ställdes in för att det var för få som kunde. Måndagen kunde inte jag, för då hade vi styrelsemöte, men de var ändå 4st som kunde, men ställde in ändå. Torsdagen var det bara jag som kunde och att träna själv i en hall jag aldrig har varit i funkar inte riktigt, så då blev det inte heller någonting.

Istället blev första träningen nu i måndags,3 september, ungefär en månad senare än vad vi brukar börja träna och definitivt i senaste laget med tanke på att närmsta tävling bara är tre veckor bort och att SM ligger ytterligare två veckor efter det, alltså fem veckor från nu.

Vi hade egentligen alltså behövt börjat träna för länge sedan, men nu är vi iaf igång och det känns väldigt bra!

Det var jag, Jennifer och Jörgen som tränade i måndags, jimmy och Christian som dömde.

Vi spelade 2 mot 1 i syfte att mest komma in i allt igen och för att vara första träningen på tre månader så tycker jag ändå att det var helt okej. Ruskigt många höga bollar, inte minst från min sida, men utöver det tycker jag det kändes bra.

Renoveringen av hallen är klar och de har lagt nya golv i både duschar, omklädningsrum och i själva hallen. Jättefräscht och fint är det, men ett helt annorlunda golv jämfört med det gamla. Det här är väldigt strävt och stumt. Det senare blev jag varse när jag började få ont i mina benhinnor. Jag har ju väldigt känsliga benhinnor efter allt strul jag har haft med dem genom åren och jag vet ju att mina skor börjar ta slut, men sådär mycket brukar jag normalt inte känna enbart av att träna. Nu var det dock stenhårt, kändes typ som asfalt, så nu är det nya skor som gäller illa kvickt, annars kommer jag skada mig bara på en träning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: