goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Tung vecka

Publicerad 2014-12-21 22:24:28 i Träning,

Den gångna veckan har inte flutit på som den ska. Sömnen har varit ett stort störningsmoment och jag känner därmed att jag inte har kunnat ge mitt max på träningspassen. Energin har inte funnits där och styrkan är nog det som har påverkats mest av det. Det har inte varit någon power i övningarna, någon explosivitet och snabbhet. Övningarna har genomförts, men inte mycket mer än så.

Löpningen har gått okej. Det blev 4km i onsdags och där höll jag genomgående ett lite högre tempo än tidigare, 11,8km/h istället för 11,5km/h. Ändå blev tiden 5s sämre än tidigare, 19:25, vilket berodde på att spurten inte blev riktigt lika stor, nådde bara upp i 18km/h, mot 19,3km/h senast, men jag blev ändå tröttare här än de tidigare gångerna, så det var trots allt helt okej.

I måndags hade vi den sista goalballträningen innan jul och det blev mycket defensiv nötning, vilket jag nog får säga var det som gic bäst på hela veckan. ÄR riktigt nöjd med min insats där.

Nu väntar två träningspass innan det blir lite julledigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: