goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Malmö open 2015

Publicerad 2015-02-11 17:41:12 i Tävling,

Måste ha varit min sämsta turnering på jag vet inte hur länge. Jag var ganska missnöjd efter Sverigeserien i december, men det här var ännu sämre. Mycket sämre.

Ändå tycker jag att det har känts bra hemma. Tycker den defensiva nötningen har gett resultat och jag hade förväntat mig att spela betydligt bättre i helgen än senast i Malmö. Ja, skötte vi våra kort rätt hade jag t.o.m. goda medaljförhoppningar.

Det slutade med en niondeplats och en totalhavererad defensiv. 57 insläppta mål på 5 matcher. Det att jämföra med 29 insläpta mål på 6 matcher under Stockholm paragames i höstas, som nog var den bästa turnering vi har spelat.

Det var inte många bollar som gick rakt in under helgen, alltså där vi var för långsamma eller gick åt fel håll, nej, majoriteten av alla mål var vi på, men det var slarv i teknik, bristande timing i bollmötet och inte minst bristande speluppfattning.

Att snitta över 11 mål bakåt/match är aldrig, aldrig någonsin okej. Det är rentav skitdåligt.
Tyvärr kan jag inte säga att jag var bättre än någon annan i laget, alla gjorde misstag och jag var inte ett dugg bättre än någon annan.

Eftersom att känslan innan helgen var så bra så blev besvikelsen därmed ännu större. Besviken, förbannad och frustrerad var känslorna jag kände efter helgen.

I en breddklass ska jag vara dominant, men det var jag definitivt inte. Jag blev bara trea i vår interna skytteliga med mina tio mål, både Albin och Claudio gjorde fler, och jag var inte alls ett defensivt ankare och trygghet bakåt, som jag helt klart ska vara på den här nivån. Landslagsledningen måste hela tiden motivera, både för sig själva, för övriga truppen och inte minst för förbundet varför de spelare som är med i landslaget är det, men i nuläget är det ganska svårt att motivera min plats i laget, vilken funktion jag där fyller. så ja, just nu är det tungt. Väldigt tungt. Det här var nog min första riktiga motgång under min karriär.

Resultaten då?

Linköpings HIF - Kosova 20-13
Linköpings HIF - Sergiev posad 2-9
Linköpings HIF - Brukarhusets IF 10-15

Det gjorde att vi med två måls sämre målskillnad än Brukarhuset slutade trea i gruppen och därmed fick spela om plats 7-9 under söndagen.

Linköpings HIF - RGC Hansa 2 10-10
linköpings HIF - Belgrade 9-10

De resultaten gjorde att vi slutade nia i turneringen, vilket inte alls var vad vi siktade på innan densamma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: