goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Semestrar och kommunikation

Publicerad 2018-08-04 03:50:00 i Träning,

Det blev två veckors längre semester än planerat p.g.a. att jag inte hade någon ledsagare, men nu är jag igång med gymträningen igen.

Två styrkepass och ett konditionspass har det blivit såhär långt den här veckan.

Det känns skönt att vara igång igen, men samtidigt känns det väldigt tungt och efter styrkepasset i tisdags hade jag världens träningsvärk, även om jag har hållit igång under semestern med att göra armhävningar. Minst 200st/veckan har jag gett mig själv och det har jag hittills klarat varje vecka.

Det där med semestrar är dock något vi måste vara mycket tydligare med nästa år.
Att Maya skulle vara borta hela sommaren visste jag.
Att Jonna skulle jobba visste jag också, men inte så mycket och i en sådan omfattning att hon inte hann med någon ledsagning alls.
Att Jenny skulle till Grekland och Stockholm veckorna efter att jag varit ledig visste jag inte alls.

Det här är nytt för mig också, för med Julian var det aldrig några problem. Vi bara körde på. Hade han annat planerat eller jobb samma dag så flyttae vi bara träningen till senare samma dag, exempelvis så kunde han hämta mig med bilen och så åkte vi ut till Tornet och körde där sent på kvällen om han elleer jag hade gjort annat på dagen och det funkade lika bra som att köra mitt på dagen.

så går det inte att göra med någon av mina nuvarande ledsagare. Dels för att ingen har bil, dels för att folk i allmänhet har annat planerat och ett liv i övrigt att ta hänsyn till och leva. Det gör att det oftast inte går att köra en annan tid än den överrenskomna, för då gör de annat. Det kunde Julian visserligen också göra, men vi löste det ändå alltid på något sätt och det är väl just den där flexibla viljan till att lösa det på något sätt som jag varken kan begära eller känner finns i nuläget. I nuläget är mitt liv mer inrutat än vad det var med Juian.

Nåväl, nu gled jag lite från ämnet.

Semestrarna måste vi samordna bättre till nästa sommar.
Här hade det exempelvis då varit bättre om jag hade tränat de två veckorna jag skulle vara ledig och var ledig de två veckorna när Jenny var borta.
Nu blev det istället fyra veckors semester, vilket iofs inte har varit fel med den extremt fina och underbara sommar som vi har haft, men det var inte det jag hade plannerat.

Den här veckan har också varit lite haltande.
Jenny är visserligen tillbaka, men jag kan väl säga som så att om jag bara hade haft henne permanent och ingen av de andra, då hade det inte fungerat, för det är ganska många dagar då hon inte kan. Då har jag ju normalt sätt två andra att tillgå, men nu när ingen av dem är tillgänglig så får jag lösa det bäst jag kan. Det blir hyfsat, men inte optimalt.

Samma sak var det förra veckan. Då behövde jag hjällp att hämta och lämna en kompis på resecentrum och att själv hitta till fjärrbussarna och komma på rätt buss när jag skulle upp till Stockholm.
Då fanns ju ingen av mina ledsagare tillgängliga, så det fick jag lösa bäst jag kunde. Sådan tur är har jag en hjälpsam släkt, så mormor hjälpte mig till rätt buss och kompisen som var här klarade jag av att hämta och lämna på egen hand, även om det tar mycket tid och energi.

Jonna ville dessutom vara ledig nu ett par veckor innan skolan drar igång och efter sitt tuffa sommarschema.
det förstår jag mycket väl och det är klart hon ska vara ledig, men samtidigt pausas ju inte mitt liv för det. Jag behöver lika mycket hjälp som annars, så det är en svår balansgång det där...

Klart är i vilket fall att vi måste bli bättre på att samordna våra semestrar och ledigheter tills nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: