goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Landslagsläger i Trelleborg

Publicerad 2019-05-17 12:25:49 i Landslagsuppdrag,

Efter VM på hemmaplan för snart ett år sedan har vi landslagsmässigt satt upp nya mål.

Under 2019 har vi dels ett paralympicskval i USA om drygt en månad och därefter ett EM i Tyskland senare i höst.

För egen del har det varit ett ganska dåligt år.

Jag missade båda lägren vi hade i höstas p.g.a. sjukdom. Sedan missade jag första lägret i år då det blev flyttat till en helg där jag redan hade planerat in annat. Lägret efter det missade jag också, då jag och bästa vän var iväg på kryssning i Karibien under ett par veckor, en resa vi hade planerat för i nästan ett år, så den var beständ långt i förväg.

Därefter var jag dock med på ett läger vi hade i slutet av mars.

det var då tio månader sedan jag var med på mitt senaste läger, i maj förra året, innan VM.

Med tanke på det hade jag inga större förhoppningar på min egen insats. Jag misstänkte att jag skulle ha svårt att hänga med i tämpot och att mina chanser till att ta en plats till USA redan där var minimala, med tanke på hur mycket jag missat.

Det var ett läger med väldigt mycket teknisk nötning i form av förflyttningar och att göra det tillsammans, som en enhet, inte som tre individer, men det var även en del inkluderat matchspel.

Jag vände då hemåt igen efter helgen med en väldigt positiv känsla i kroppen, för jag hade presterat mycket bättre än vad jag trodde på förhand. Kvaliteten växte dessutom ju längre helgen gick och det gällde inte bara mig personligen, utan för alla spelare.

så, trots att jag bara varit med på ett läger efter VM så kände jag ändå att USA kanske inte var så långt bort ändå. Jag kände verkligen att jag kanske trots allt skulle kunna utmana om en plats dit, så det där lägret gav mycket ny energi och inte minst motivation till att fortsätta lägga ner den tid och energi på hemmaplan som krävs för att vara på den här nivån. Det gäller att göra jobbwet varje dag, även när det känns åt helvete och man egentligen bara vill skita i träningen och ta en lugn kväll. Just där och då gäller det verkligen att visualisera och konkretisera varför jag gör det här. För i ärlighetens namn är det inte så jäkla roligt att stå själv i en idrottshall en mörk kväll mitt i vintern och skjuta en boll mot en vägg för att träna tekniska detaljer. Det är fan inte särskilt roligt, men det är också ett pass av alla hundratals pass som till slut sumerar helheten när målet är nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: