goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Super european goalball league i Malmö

Publicerad 2019-05-17 12:10:00 i Tävling,

I slutet av februari åkte jag på nytt ner till malmö, men den här gången för att spela Super european goalball league (SEGL) tillsammans med Göteborg.

Att jag på egen hand har byggt upp och etablerat den kontakten med Göteborg är extremt viktigt för min landslagssatsning, för med hjälp av dem får jag möjlighet att spela på en nivå som jag behöver, men som jag inte kan få här hemma, eftersom att ingen av de andra är på den nivån.

Nu väntade motstånd mot finska Old Power och Aisti sport, litauiska Saltinis, danska GK Kopenhagen och arrangerande FIFH Malmö.

Resultatmässigt blev det en tung helg med fem förluster, men vi hade väldigt roligt och samlar på oss mer och mer kunskap och erfarenheter för varje gång. Det ska inte glömmas hbort att jag är ålderman i det laget med mina snart 30 år. De andra killarna är mellan 18 och 22.

För egen del finns det inte heller något bättre än att få möjlighet att spela match på den nivån. Det går inte nog att understryka vikten av det!

Jag hade kanske önskat att jag hade fått lite mer speltid än vad jag fick under helgen, nu tog det två matcher innan jag ens komm in i tämpot, spelade några minuter i slutet av första matchen och hann få två bollar på mig i den andra, innan vi blev knockade.

Inte jätteroligt kanske, men jag tar de chanser jag får och även om jag gärna hade spelat mer så är det fantastiskt roligt att spela med Nisse, Olof och Oscar. De tycker det är tryggt att ha mig som center också och det är liksom lätt att spela med dem, vilket är väldigt positivt!

Så, trots att det blev fem förluster under helgen så var det en väldigt rolig helg och ja, jag gjorde faktiskt t.o.m. ett mål, mot Saltinis, som är ett av världens bästa klubblag. Mina skott är inget att hänga i julgranen på den nivån, så killen mittemot mig gick på släpp, för tidigt, och bollen smet förbi honom, eftersom att han trodde att den skulle komma snabbare än vad den i själva verket gjorde.

Kul att ha gjort mål på den nivån! Tråkigt bara att jag inte fick det målet i statistiken. Såg sen efteråt att Oscar fick det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: