goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Helgens landslagsläger

Publicerad 2014-11-24 16:22:58 i Landslagsuppdrag,

Som jag skrev senast så var det återigen dags för landslagsläger i helgen.

lägret hölls som vanligt numera i Malmö och innehöll mycket teori och utvärdering, såväl om EM och det som varit, som om det som komma skall.

Det är ett oerhört viktigt halvår vi nu har framför oss med målet EM i Litauen i sommar, där vi ska försöka ta en plats till Rio drygt ett år senare. För att klara av det måste vi ta guld i Litauen eller spela final mot Finland, som redan är klara för Rio.

Det är oerhört tufft och vi måste höja nivån ännu mer än vi har gjort hittills. Nivån vi håller nu räckte för att ta det första steget, upp från B-EM till A-EM, men nu går vi in i turnneringen i sommar ganska lågt rankade och det kommer krävas mycke för att ta den där platsen till rio. Med andra ord är det ett oerhört viktigt halvår vi nu har framför oss.

Lägret innehöll även styrketeori och konditionstest, där jag tangerade mitt senaste resultat.

Idag körde jag och Julian ett riktigt bra styrkepass, där vi bakade in lite av det som klargjordes under styrketeorin i helgen, mer om det i ett annat inlägg.

Nu har jag varit hemma i några timmar, ätit och laddat upp för nästa pass idag, vilket är goalball.

Kommentarer

Postat av: My Fredblad

Publicerad 2014-11-24 23:04:10

SHit vad kul! Blir man inte även lite inspirerad där? Så man orkar kämpa på såpass som ni gör? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: