goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Tunga goalballpass

Publicerad 2015-03-16 21:44:24 i Träning,

Efter resan ner till malmö har vi haft två träningar här hemma, i torsdags och nu ikväll. båda två har inte varit de bästa jag har gjort.

I torsdags hade jag kört ett tungt strkepass tidigare på dagen och kanske satt det i, kanske kom tröttheten ikapp mig lite efter helgens matchande, måndagens träning här hemma och tisdagens Malmöträning. Kroppen kändes i vilket fall väldigt trött, vilket jag märkte redan på inskjutningen, då jag inte alls fick till skotten. Antingen blev de jättehöga, eller så fick jag ingen kraft bakom dem. resten av träningen gick upp och ner, är relativt nöjd med delar av mitt defensiva jobb, men offensivt är jag inte alls nöjd, vilket inte mibst det faktum att jag sköt två 3-3 när jag skulle skjuta 3-5 när vi avslutade med straffar illustrerar.

Ikväll kändes det till en början mycket bättre, uppvärmning och inskjutning kändes mycket bättre än i torsdags, men sedan hade jag jättesvårt att koncentrera mig och fokusera. En trolig orsak till det är min älskade hockey, som är mitt största intresse och något jag pasionerat brinner för och där mitt älskade Leksand just nu håller på att kvala sig kvar i SHL. Första matchen innebar förlust med 3-4, på hemmaplan. Ett självmål med 1,5 minuter kvar fällde avgörandet och vi fortsätter därmed att ha marginalerna mot oss, precis som vi hade under slutdelen av grundserien. Jag älskar den här tiden a året, när serier avgörs, SM-slutspelet drar igång, kvalserier både upp och ner ska avgöras och man räknar till förbannelse på resultat och tabeller för att komma fram till det optimala för det egna laget. Hockeyn hänger över en hela tiden, det går inte att släppa, för det betyder så enormt mycket och jag tror att det åtminstone kan vara en del i varför jag hade svårt att fokusera under kvällens träning.

Styrkan som jag nämnde ovan går annars bra. att benen är min svaghet vet jag om, men det känns lite konstigt att jag tar lika mycket i bänkpress som jag tar i djupa benböj. Antingen är jag väldigt stark i överkroppen, eller så är jag väldigt svag i benen, alternativt en kombination.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: