goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Inget elitidrottsstipenndium

Publicerad 2015-10-06 12:25:21 i Smått och gott,

Det är fjärde året jag sökte det här stipenndiet, RF & Svenska spels elitidrottsstipendium, som tack vare ett utökat stöd från Svenska spel i år kunde delas ut till rekordmånga sökande, 75st, men också fjärde året jag inte tilldelades stipenndiumet.

Det var 393 personer från 59 olika specialidrottsförbund som sökte den här gången.
75 personer, från 42 olika specialidrottsförbund, tilldelades stipenndiumet på 50 000kr.

Det hade varit ett mycket välkommet tillskott i min skrala ekonomi på min väg mot paralympics i Rio nästa år, men det blev alltså inget stipenndium för min del. Det här stipenndiumet är dock svårt att få, eftersom att hela Sveriges elit söker det här, inte bara parasportidrottare. Konkuransen är alltså ganska hård.

Som jag har skrivit tidigare har jag dock tilldelats några andra bidrag och stipenndier, så vägen mot Rio nästa år ska nog reda sig ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: