goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Sämre resultat på goalballidioten

Publicerad 2016-10-18 15:36:48 i Träning,

Igår körde vi goalballidioten. Det blev en sämre notering för min del än senast vi körde den, 25 jämfört med 26 förra gången. 27 är annars mitt pers.

Att det blev ett sämre resultat är egentligen inte alls konstigt. Med tanke på hur hackig och okontinuerlig gymträningen har blivit nu under både september och oktober så är det inte alls konstigt. Jag har varit sjuk, det har varit träningslägger i England, tävling i Göteborg, det har varit väldigt mycket i skolan som jag har tvingats att prioritera före träningen vissa dagar och så var Julian sjuk hela förra veckan, vilket innebar att vi inte tränade något alls. Jag tycker i vanliga fall att jag är ganska självgående, men när julian inte kan hjälpa till och ingen annan i min närhet heller kan hjälpa till, då märker jag hur låst jag blir och hur extremt beroende jag är av att alla delar fungerar, inte minst för att kunna göra en elitsatsning. Där är Julian ovärderlig. Bättre ledsagare får man leta efter och jag har minsann haft tur på den punkten och vi har verkligen blivit ett team under de här 4,5 åren vi har jobbat tillsammans.

Så att resultatet på idioten blev sämre igår, det är inte alls konstigt, men faktum kvarstår ändå, rent krast så var det ett sämre resultat än senast...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: