goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Träningsläger i england

Publicerad 2016-09-29 18:19:18 i Landslagsuppdrag,

örra helgen var utvecklingslandslaget i England för att sparra mot det engelska landslaget, som nu i helgen spelar B-EM.

England tog sig upp i B-EM nu i vintras, efter att ha slutat tvåa i C-EM i Malmö om jag inte missminner mig.

Laget bestod den här gången av mig själv, David Lara Levén, Olof Ryhberg, Oscar Widegren och Oscar Alverstedt.

Jag, David och Olof fick mest speltid under helgen och vi alla tycker att det var ett väldigt bra och givande läger, även för oss. Engelsmännen fick verkligen kämpa för att knäcka oss och inte ens då lyckades de alla gånger.

Vi spelade sex matcher under helgen, vann tre och förlorade tre, så det var ganska jämnt rent spelmässigt. Jag skulle nog t.o.m. säga att vår högstanivå är högre än deras, men lägstanivån är nog också lägre.

Att vi utmanar och slår ett lag i B-EM känns dock bra tycker jag. Det visar att vi är på rätt väg och om ett-två år, då kommer vi vara ännu bättre och då är jag också ganska säker på att även Olof kommer att spela i A-landslaget, precis som mig och David. Framtiden ser med andra ord lovande ut för svensk goalball på herrsidan tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: