goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Inför SM i goalball 2017

Publicerad 2017-05-03 20:36:11 i Tävling,

Hittills har det varit ganska lugnt på tävlingsfronte i år, vi har bara varit iväg på en enda tävling och det var Sverigeserien i Stockholm. utöver det har det varit två landslagsläger som jag har varit med på, men totalt sett har jag varit borta väldigt lite i år.

Nu händer det dock grejer.

I helgen som kommer spelas SM i goalball 2017.
Spelplatsen är den här gången gubbängshallen i Stockholm.

Vi åker dit med ett lag som består av mig själv, Albin Correia och tre inlånade spelare från Stockholm, Claudio Quitral, Boris Samuelsson och Christer Engman.

Det blir första gången sedan 2015 som Linköping finns med på SM. 2015 gick det inte heller något vidare bra. Vi var tre spelare och Tobbe skadade sig i första matchen, så resten av helgen fick vi spela utom tävlan.

Förra året var det bara jag härifrån som spelade, för Linköping fick inte ihop något lag. Då spelade jag med Göteborg. Göteborg kommer också att finnas på plats nu i år, tillsammans med IFAS från Stockholm och FIFH Malmö.

Spelchemat för helgen ser ut såhär:

lördag 6 maj

11:00 FIFH Malmö - Linköpings HIF
14:00 Linköpings HIF - FSBU Göteborg
16:00 IFAS - Linköpings HIF

Söndag 7 maj

Semifinal
Bronsmatch/final

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: