goalballjonny

Följ min väg mot världseliten i goalball

Sista landslagssamlingen innan VM

Publicerad 2018-05-29 17:06:00 i Landslagsuppdrag,

I helgen som var hade vi den sista landslagssamlingen innan VM.

På förhand trodde jag inte att jag skulle få vara med på lägret, men med nytt folk i ledarstaben kommer också nya tankesätt och idéer. Nu tänker man mer gruppdynamik och sammanhållning och det tycker jag är bra. Lyckat är det dessutom också, för personligen har jag nog alldrig känt en såhär stor gemenskap och samhörighet i landslaget sedan jag kom in för åtta år sedan. Nu känns det verkligen som att vi har gjort, gör och kommer göra det här tillsammans hela vägen in i mål. Vi är en enhet, vinner som ett lag och förlorar som ett lag. Alla är med och bidrar och visst, det har jag ju vetat förut också, men att säga något till att verkligen få alla i en grupp att känna på ett visst sätt, det är något helt annat. Det tycker jag dock vi har lyckats med nu och det känns väldigt bra!

Helgen då?

Ja, jag fick kanske inte spela så mycket, men det hade jag inte heller räknat med, eftersom att jag är andrareserv till VM, men helgen var ändå väldigt bra och givande på många andra sätt.

Vi hade bl.a. en teambuildingaktivitet där Ulf, vår team manager, berättade lite om Trelleborgs historia, var namnet kommer ifrån och lite så. Sedan träffade vi några vikingar, som berättade om fighting, ni vet när de slåss med vapen, hjälmar och hela kittet på typ marknader och sådant. Vi fick även prova och känna på både hjälmar, vapen och rustning. Dessutom hade vi en tävling i att skjuta med pil och båge, en tävling som jag vann. Vad som var tur och vad som var skicklighet där låter jag dock vara osagt, för jag har aldrig någonsin skjutit med pil och båge tidigare.

Under söndagseftermiddagen intog vi även Baltiska hallen och tejpade upp och byggde VM-planen, vilken vi sedan också tränade på. Känns bra och viktigt att ha kännt på golvet redan innan VM drar igång.

Vi avslutade träningspasset med att rada upp oss på sexan och få nationalsången spelad för oss, för att liksom konkretisera känslan av det och jag kan säga att det var rysningar redan där! Wow!

Nu är det knappt fem dagar kvar innan det smäller mot Argentina på söndag 3 juni kl. 11:40!

Hela det svenska spelschemat hittar ni längre ner i bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela

Besökare online: Besökare idag: Besökare fr.o.m. 14-10-25: